fredag 3. august 2007

Nostalgiske bilder

Ett av prosjektene jeg har laget meg, er å samle inn gamle bilder i familien. Tenkte jeg skulle henge noen opp, og lage noen vesker eller puter med trykk. (Tips om beste måte mottas med takk) Har sett mange har laget slike flotte vesker rundt på bloggene. Her skal dere få se noen av bildene.
Dette er visst fra slutten av 1800 taller.
Konfirmasjonsbildet til min tippoldemor.

Så staselig, og kun 14 år..


Dette er oldemoren min på begynnelsen av 30 tallet.


Farfars konfirmasjonsbilde fra tidlig 1900 tallet.
Ønsker dere en riktig god helg:)




11 kommentarer:

  1. Ja. Det var staselige ungdommer i finstasen på konfirmasjonsdagen dette. :)
    Flotte og nostalgiske bilder.
    Kan bli fint å lage div. ting med motivene på ja.
    Lykke til og kos deg med det.
    God helg til deg.
    Klem fra meg. :)

    SvarSlett
  2. Så flotte disse gamle bildene er!
    De er så staselige og alvorlige til ære for fotografen....
    Blir nok fine puter og vesker av disse:) Det er jo ekstra gøy når det er av familie.
    Ha en strålende helg, og lykke til videre med bildeinnsamlingen:)

    SvarSlett
  3. Jeg er en samler av gamle bilder. Jeg har en del. For en tid tilbake fikk arvet vi en del gamle postkort fra begynnelsen av 1900 tallet. Her var det mange bilde kort som var vanlig på den tiden. Jeg har tatt dem med til fotobutikken å fargekopiert dem å forstørret dem, for jeg elsker svart hvitt bilder på veggene. Gleder emg til å se alt de flotte du kommer til å lage av kortene. Ha en fin lørdag:O)

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder, her har jeg også prøvd ¨å samle bilder av vår familie, skrevet nav bakpå og satt de i ramme... blir nydelig på veggen...

    Ha en flott søndag...

    SvarSlett
  5. Kjempe flotte bilder du ar fått tak i! Skikkelig staslige folk! Blir nok stili på en veske eller lignende! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder!!
    Og ekstra moro nåe de er av ens egen familie, jeg har endel slike selv og synes det er flott på veggen! Med dagens teknologi med scanning /printing osv er det jo flere alternativer man kan bruke ens forferdre til !
    Som å sikle på de over en høneblund på sofaen ,hihihihi!!
    Bare tuller, men skikkelig flotte bilder ja!

    Takk for at du tittet innom meg , det var hyggelig!

    SvarSlett
  7. Ojj.. så mange fine gamle bilder du har! De har blitt fine på veggen også de da;)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  8. Det var noen fantastiske fine bilder. Det er virkelig gøy å se gamle bilder av familien sin. Gleder meg til å se videre på prosjektene dine av det. Kjempe fine bilder vertfall, det er noen år siden dem ble tatt ja. ha en fin uke. Stor klem

    SvarSlett
  9. Nydelege og nostalgiske bilder du viser! Blir spennande å sjå om du skal bruka dei til noko spesielt.. Ha ein fin mandag :o)

    SvarSlett
  10. Hei Thea!
    Jeg snappet opp ett sted at du flytter om noen dager?:) Lykke til!...om jeg har "snappet" riktig da.....

    SvarSlett
  11. Nå må jeg dra ned til mamma og lete i gamle fotografier ser jeg:-)
    Så flotte de var:-)

    Har bestillt noen gamle kort fra "Annas rom"
    de er rett rundt hjørnet...gleder meg til å se dem.

    Ha en fin dag...og takk for titten på siden din.

    Helene

    SvarSlett

jul