mandag 16. november 2009

Makeover strykebrett

Med en baby i hus, blir det mye vask og en del tøystryking. Klart babyen ikke kan ha krøllete klær når alle onkler, tanter, grandtanter, besteforeldre og oldisen kommer på besøk. Nei da må nok mor stryke ja... Og stryke klær, det er kjedelig det. Men når det kan gjøres til interiørprogrammer så går det litt lettere...
Strykebrett er jo ikke vakre i utgangspunktet, og kommer ofte i grelle 90tallsfarger som gul og grønt. Det var mitt også. Først kjøpte jeg et trekk på Ikea hvitt med røde kruseduller. Det holdt i ett år. Så ble det misfarget, og i tillegg var det tynt og slapt og ikke ordentlkig på plass.

Så kom jeg på at jeg hadde en sommerslig duk liggende som ikke hadde fått gjort den nytten den fortjente. Stoffet var tykkere og mer "solid". Jeg klippet ut ønsket mål og stiftet på det nye stoffet. Sommerlig, friskt og rosete. Me like.

Så dette trekket er nå historie, og jeg innbiller meg at det er litt kjekkere å stryke klær.:)

6 kommentarer:

  1. Strykebrettet ble flott med nytt trekk.Hvis et lekkert trekk hjelper på strykegleden så skal jeg bytte.Stryking synes jeg er kjedelig.

    SvarSlett
  2. Så festlig! Jeg kjøpte nettopp et sånt strykebrett, og har akkurat bedt mor sy nytt trekk til meg !!

    Ditt ble jo kjempefint!!

    SvarSlett
  3. Så fint det ble - mitt strykebrett trenger en makeover og nå er jeg inspirert! Håper det hjelper på strykegleden også!
    HIlde

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med den vakre Prinsessen. Kos deg masse med henne for de vokser så fort ;)

    Kjempe koselig ble strykebrettet etter makeoweren. Da går sikkert strykingen i en fei ;)

    SvarSlett
  5. Hei og takk for din kommentar. Det første eg tenkte når du skreiv at du kunne huske dåkke hadde en sånn tapet på kjøkkenet en gang, var at:OJ! Eg må no jammen være gammeldags som ønsker en slik gammel tapet på mitt kjøkken no, og selvfølgelig måtte eg finne en som att på til er gått ut av produksjon.He he, Men den er jo så søt:)Får leite og sjå om eg finn noke gammelsvensk tapet istedet trur eg. Men nok om det. Eg har liggande noke stoff som er helt likt det du har på ditt strykebrett. Så takk for tipset! Mitt strykebrett er innfelt? i kjøkkeninnredninga,og sååå kjekt det hadde vært å bli møtt av blomster i herlige farger kvar gong strykebrettet må frem! :O)

    God Helg!!

    SvarSlett
  6. Takk for interessant informasjon

    SvarSlett

jul