mandag 23. februar 2009

Søker tapethjelpen igjen...

(For gammeldags sier mannen)
Fikk noen kjemepgode tips av flere i forrige innlegg, men rakk jeg Laura Ashley, eller Neumann?? Nei... For jeg måtte jo bare male taket før jeg gikk... Som vanlig dårlig timing..

(Denne likte vi begge)
Men en haug med tapetsjapper var jo åpen så jeg begynte på en av øyene i en butikk som hadde 15% rabatt på tapeter.
-Hei, kan jeg hjelpe deg?
-Ja, jeg ser etter tapet i blå nyanser
-Da må du nok ta eg tid til å bla igjennom bøkene. Er det noe spesiellt du ser etter?
-Ja en flott tapet fra Cole and Son..
-Hæ? Cole å hva? Nei det merket har jeg aldri hørt om..
-Fra interiørblader.. Det med trærne vet du?
-Nei... Du får heller gi beskjed hvis du vil ha hjelp da...
-Tror jeg kommer igjen en annen dag jeg......

(For lysekroneaktig sier mannen)

Så rundt litt her og der i butikker, Og så, på byggeriet på Askøy, der treffer jeg på en kjekk jente..

-Kan jeg hjelpe deg?
-Ser egentlig etter en tapet i blå nyanser..
-Noe spesiellt? (hun drar frem bøkene og begynner å bla..)
-Har sette en tapet fra Cole and son, men..
-Den har vi nok ikke, men nå skal vi se om vi finner noe annet du liker..

(For glamour sier kanskje jeg)

Hun blar og blar og viser frem.. Smilende blid og tålmodig. Jeg finner flere som jeg kan tenke meg.. Også til en billigere penge enn Cole and Son.. Jeg trenger bare å skrive ned navnet mitt, så har jeg fått lånt med meg hjem bøkene for å kunne bla i dem i helgen...

(Denne kan vi også leve med begge tror jeg)
Men manne har gitt meg vetorett hehe... Og jepp, jeg har byttet mening nå sikkert ti ganger.... Hva mener dere???
Hjelp mottas gjerne...

3 kommentarer:

  1. Artig innlegg! Kan lese frustrasjon mellom linjene, haha!!
    Jeg må si jeg likte godt den lyseblå som din mann mente var forlysekroneaktig (hihi).
    Men det skal ikke være enkelt!
    Klok av skade, så leter jeg ikke så fryktelig mange steder... For man blir så utrolig forvirret!
    Takk for hyggelig hilsen til meg!
    Mandagsklem til deg :o)

    SvarSlett
  2. Dette er ikkje lett, noen liker det og noen noe helt anna. Spørs litt på møbler, form på rom, alle veggene eller bare en. Eg likte godt den på bilde nr. 2 og den lysekroneaktige. Håper du finner ut av det. Er spent på å se resultatet.

    SvarSlett
  3. Skjønner at det nesten er umulig å velge. Virker som dere er mest for litt gammeldags. Selv har jeg den som du beskriver som litt glamour og hvis det er litt old fashion dere ønsker tror jeg ikke dere ville blitt fornøyd med denne i lenden. Den dere begge kan leve med (hi, hi) syns jeg er favoritten blandt de du har funnet. Har blitt litt svak for blomster. Lykke til!

    SvarSlett

jul