onsdag 11. februar 2009

Prosjekt påbegynt

Endeliiiiig er vi ihvertfall igang med vårt soverom. Her skal jeg og mannen bo.. To gjesterom skal slåes sammen til ett stort og bli vårt delige soverom på over 20kvm. Gleder meg...Selvfølgelig blir det mye kjekkere når jeg kan vise etter bilder.. Nå er det så støøøøgt...
Men trenger noen tips til "smarte" garderobeløsninger under skråtak. Garderoben skal gå langs med skråtaket ca 3,5 m.. Mannen vil ha skyvedører, og det er jo greit det.. Men, er det noen som vet om noen fine?? Ev andre lure løsninger..
Heldigvis har jeg en snill pappa som hjelper litt her og der... Men ikke alltid han skjønner mine fikse ideer som jeg har sett i Blogglandia hehe:)
Ha en flott kveld dere. Jeg skal jobbe videre her på rommet ikveld, for med astma, er det ingen vits i teste kulden ute....

6 kommentarer:

  1. Spennende prosjekt!
    Ikea har jo greie garderobeløsninger, men klart det er en ekstra utfordring med skråvegger... Garderobemannen vet jeg skreddersyr løsninger. Blir veldig bra, men koster jo en del..
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Heldige dikka som får så stort soverom. Skyvedørsgarderobe i skråen er kjempesmart. Det finnes jo eit vell av dører å velge mellom. Eit tips sidan de har så stort rom er å lage skapa djupare enn vanleg, da rommar dei masse:)

    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Hei. Vi kjøpte skyvedørsgarderobe for noen år siden på et byggvarehus. Høyden ble bestilt etter mål. Valgte også å lage skapene dypere enn vanlig, selv om soverommet ikke er så stort. Lykke til med prosjektet.

    SvarSlett
  4. Hei
    IKEA har kjempefine skyvedører. Er man litt flink med hammer og spiker kan man fint få festet de i gulv/tak. De er jo egentlig ment til å ha på garderobeskap. Vi har fått det greit til på skråtak. Var hos garderobemannen men fy for noen priser.

    SvarSlett
  5. Oi! Her skal de bli bra:) Så deilig å komme i gang. For en skapplass dere får! Dæven... hehe. Jeg har litt inntrykk at skyvedørsgarderober er det mest standar å velge i... Vi var en tur på en garderobebutikk og den var sikkelig utdatert... så hvor man kan finne noe sikkelig stilig er jeg ikke sikker på. Går støtt å stadig en reklame på radio'n om garderobemannen, kansje de har nettside? Eller så har jo de fleste kjøkkenforhandlere også garderober da. Joa, det er nok håp når jeg tenker meg om:-D Lykke til!

    SvarSlett
  6. He he, så gøy å se at det er flere i oppussings modus. Vi har også skråtak på soverommet. Med skyvedørs garderobe. Tre skyvedører hvor den på midten er speil. De to andre dørene er tre farget, men vi skal tapesere de i en kul tapet. Driver nå å jakter på den perfekte tapeten, har fått med meg noen prøver hjem men jeg vet ikke om det blir noen av de.

    Jeg synes dette er en syper løsning ;)

    Håper du finner den beste løsningen for deg ;)
    Riktig god helg du ;)

    SvarSlett

jul