onsdag 7. januar 2009

Stilforvirret.....

Nytt år, nye muligheter og nye stiler?
Jeg må bare innrømme det med en gang. Jeg er stilforvirret!! Jeg drømmmer om lyse stuer, hvite sofaer, sarte blåtoner og engelsk romantikk. Likevel er der en annen del av meg som maner frem eksotiske bilder av mørke tresorter som shesamtre, orkideer, budda statuer, lykter og thailandsk varme.
Casamannen derimt ønsker seg skipsgulv, liker Ektorp trekket med blå/hvite striper og digger størst og mest mulig anlegg.....
Føler jeg må begynne å få stilen litt mer helhetlig snart, eller prøve å finne et kompromiss... Kan jo være topp å blande stiler også, men i rett rekkefølge?
Nå skal jeg å rydde litt opp hjemme, og gi bort/selge noe og kanskje kjøpe inn noe nytt.
Mine første trekke, var å lete etter hvite orientalske møbler. Det er jo nesten et komspromiss, eller? Disse bildene er hentet fra Ellos
Jeg ønsker meg vedlig det første lille bordet med hamret metallplate. Det må jo passe inn overalt. Tror dere ikke?

10 kommentarer:

  1. Hmm, dette virket veldig kjent! Jeg er også dratt mellom litt ulike stiler, selv om det hvite klassiske alltid ligger i grunn. Jeg mener det må kunne være mulig å blande litt stilarter i et hus, så lenge det ikke blir helt "kræsj"... Og hva med et rom i huset hvor du virkelig boltrer deg med sterke farger, buddah figurer, mørke tremøbler (eksotisk:)... Vi har pusset opp rommet til dattren vår i den stilen. Hun er 14 år og VELDIG fornøyd... Og jeg syntes det var gøy å utfolde meg med en helt annen stil enn vanlig...
    Det hvite bordet du likte var kjempelekkert!
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Måtte le litt nå, har nemlig hatt det problemet lenge;) Så mye som er fint,har vinglet fram og tilbake mellom forskjellige stiler, men nå håper og tror jeg å ha funnet min stil:) Men utrolig mye som har blitt kjøpt for så å bli solgt etter kort stund;) Har forresten et lignende kina konsollbord i rødt, var så forelsket i det at jeg ville ha slike møbler i hele huset, heldigvis gikk jeg fort tom for penger;)
    Men siden jeg bare har det passer det fint inn med det andre, som et brytningspunkt;)
    Ikke lett når det er så mye lekkert å se rundt omkring;)

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner meg igjen. Liker mange forskjellige stiler. Men det er ikke like enkelt og blandet stiler men det kan bli lekkert. Bordet du ønsket deg var fint.

    SvarSlett
  4. He he ja jeg skjønner godt hva du mener. Men jeg blander allerede stiler og trives godt med deg. Jeg mener... vi har jo forskjellige sider av personligheten vår så hvorfor ikke stilmessig??
    Synes det er litt stilig jeg.

    Masse lekkre bilder du viser frem, synes jeg. Tøft det hvite bordet med metallplaten ;)

    Ha en fin kveld ;)

    SvarSlett
  5. Med det. Fyker litt fort over tastene her ser jeg.

    SvarSlett
  6. Prøv å kombiner litt - det er fint når ikke alt er helt samme stil. Farger og følelse er like viktig.

    SvarSlett
  7. Ja takk, begge deler. Hehe. ;)
    Jeg heller nok mot det andre ønsket ditt... ;)

    SvarSlett
  8. Det er som jeg skulle skrevet det selv! Elsker det lyse, romantiske, ender opp med naturens varme farger. Så hvis jeg en gang får hyte så kommer den romantiske stilen der;) Riktig god helg.

    SvarSlett
  9. Helt enig, jeg også blir dradd i alle stilretninger... Ikke lett dette her. Prøver å holde meg nøytral på vegger og møbler, så kan heller stæsjet variere i farger
    Ha en fabelaktig flott helg
    *Siv*

    SvarSlett

jul