fredag 14. november 2008

Støv på hjernen

Nei, er nok ikke meg selv det er snakk om....
Men Eva Ramms bok så nå blir gitt ut på nytt i 50 års jubileumsutgave.


"Med støv på hjernen" kom ut 6. november 1958, ble en umiddelbar suksess, , solgte i 55 000 eksemplarer og gjorde forfatteren til kjendis. Den ble oversatt til flere språk - og ble en utrolig populær film.
Dette er litt av en klassiker!

I "Støv på hjernen" møter vi fru Randi Svendsen , bosatt i en av Oslos drabantbyer. Hun er en skikkelig husmor som vasker dagen lang og passer på at mann og barn får sunn og næringsrik mat. Hun er så opptatt med å stelle at hun selv blir ustelt. Inntil naboen fru Helgesen en dag kommer trippende inn i hennes steriliserte hjem på usømmelig høyhælte sko for å låne kaffe, og herr Svendsen blir lamslått over at det finnes så velpreserverte kvinner ...

Men dette er jo ikke oss damer:) Jeg skal uansett ønske med denne til jul, så om noen av mine kjære leser her så.....


Idag skal jeg ta vasken før Skal vi danse finalen begynner...
God fredag dere:)

5 kommentarer:

  1. Hei du. Takk for koselig kommentar på siden min. Veldig koselig å høre at du har lagt meg til hos deg;)
    Ja materialer... det var en god ide. Hamstre inn masse materialer så kansje ideene begynner å poppe opp. Det skal jeg jammen gjøre. ;D
    Støv på hjernen ja.... er jo lurt å ta vare på seg selv også, men jeg fikk veldig lyst til å lese boken.

    SvarSlett
  2. koselig komentar fra deg....kjempemorsomt...:) du, det bildet ja....fant det en eller annen plass på ei nettside...ja, jeg syns det er innmari fint,sønnen min syns hun ser ut som en liten dame.-hei og hå

    SvarSlett
  3. Hei hei. Takk for den koslige kommentaren. Nå fikk jeg veldig lyst til å lese den boken, hørtes spennende ut ja. Støv på hjernen, føler jeg har det noen ganger, hihi. Hvis du vil prøve å strikke etter diagrammer så fins det jo veldig mange fine strikkebøker for nybegynnere som forklarer alt veldig grunndigt. Når jeg begynnte med å lese diagrammer skjønte jeg ikke noe som helst. Men så måtte lese mye og studere veldig mye så kom det sånn sakte inn. Tar mye tid ja. Ha en kjempe fin helg. Mange varme klemmer :)

    SvarSlett
  4. Heisann...
    Husker jo finlmen ja - den er jo bare artig da...
    Nå for tiden har jeg et snev av denne følelsen ja - huset her SKAL være ferdig vasket før 1 des. å det som ikke er vaska da - ja det får vente, Desember er bare kosemnd. her i huset... ikke vask, ikke stress...

    Ha ei super uke...

    SvarSlett

jul