mandag 3. november 2008

Dukkevugge

For en tid tilbake kjøpte jeg en vugge på et bruktmarked. Søsteren min har myst på den hver gang hun har vært her, og ønsket seg den til veslejenten sin. Nå i helgen fyllte hun to år, og da var det jo en ypperlig gave til henne.

Sengetøy og dyner som passet var vanskelig å finne. Så da måtte jeg som ikke har eiet symaskin i mer et år, som har brukt den to ganger på en rett søm, prøve å sy noe.
Jeg hadde noe skumgummi som jeg brukte til madrass, og kjøpte en kjøkkenhånduk på Kid som ble til laken.
Fyllvatt og et ubrukt hvitt putevar ble til dyne og pute, før jeg sydde sengetøy av et rosarutet stoff. Sengetøyet fikk trykknapper så det kunne taes av og vaskes.

Men en oppredd seng trener jo også et sengeteppe. Mannen hadde en ubrukt hvit genser som jeg klippet opp ryggen på. Den sydde jeg en rød kant på og et hjerte i sammme stoff som sengetøyet.

Til slutt et lite hjerte som henger på vuggen med jentens initialer på ene siden og stjerne på den andre.

Gaven ble veldig godt mottat og de tre jentene i besøket byttet på å vugge dukkene.

Litt dårlige bilder, men et nytt kamera står på ønskelisten. HA en fin dag alle sammen:)

16 kommentarer:

  1. Hei hei. For en nydelig vugge, helt fantastisk fin. Også så flink du er til å sy da, syns det ble kjempe fint og søtt. For en kjempe fin gave. Ønsker deg en fin uke...

    SvarSlett
  2. Å så nydelig!
    Alle jenters drøm!
    Og må sei du har vert flink med symaskina (og ikkje minst kreativ)... sikker på du ikkje har prøvekjørt den symaskina litt meir enn du påstår? ;-)

    Og tusen takk for hyggelig melding 'heime hjå meg'.

    Ha ein strålande ettermiddag!

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å få det til. Den vuggen og sengetøyet ble jo bare lekkert. Kjempe morsomt å bruke genseren til å lage sengeteppe av. Ei heldig jente som fikk dette. ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefin.......fader for en jobb du har hatt....men morsomt for jenta....super gave dette da, å hjertet på såååå søtt

    SvarSlett
  5. Så fin gave! Flink til å sy er du også! Kjempesøtt!!!

    SvarSlett
  6. SÅÅÅÅÅ supersnill tante du er! Den gaven var helt nydelig. Og du er kanonflink på symaskinen - jeg er helt imponert! Både over fantasien (stakkars mannen som manglet baksiden på genseren ..hihi) - og alle detaljene! Kjempeflott!

    Klem

    SvarSlett
  7. hei
    og tusen takk for hyggelig hilsen fra deg..
    for en nydelig dukkevugge, en flott gave fra en supersnill tante!
    klem moa

    SvarSlett
  8. Ja dette må være alle småjenters drøm. Så skikkelig flott vugge. Og sengetøyet ser jo helt toppers ut. Jammen er du flink og ikke minst en utrolig snill tante:)

    :-)

    SvarSlett
  9. Heihei!
    Så fantastisk flott dukkeseng!!!!
    Ble skikkelig misunnelig nå hehe.
    Ikke rart den lille jenten ble glad :)
    *Siv*

    SvarSlett
  10. Så nydelig vugge. Tenker det var ei lita jente som ble glad! Hege

    SvarSlett
  11. Dette var en utrolig flott vugge :) Her har du lagt ned noen timers arbid ja for å få til med sengetøy og sengeteppe :)

    Den jenta må jo ha verdens beste supertante :)

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  12. Å så flott den er. Dette er en bankers gave til små prinsesser. Vår fikk et helt kle skap med ikke mindre enn 10 sett med hjemme sydde dukkeklær når hun var lita. Farmor hadde sydd og farfar hadde snekra. Det er enda ikke rydda bort og hun drar stadig frem Baby born for å bytte klær på den. Slike gaver blir alltid satt pris på. Ha en herlig lørdag. Masse klemmer fra Elin:O)

    SvarSlett
  13. Så fin den ble! Var jo ikke akurattt lekker med den ble jo bare så søt!

    SvarSlett
  14. For ei heldig lita jente som fekk ei slik fin gave. Og heldig som har ei så grei tante. ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  15. Jeg ror det må være den fineste vuggen jeg har sett! :-)

    SvarSlett
  16. After reading the information, I may have different views, but I do think this is good BLOG!
    runescape powerleveling

    SvarSlett

jul