mandag 11. august 2008

Sommermøbler ferdig når solen forsvant..

Bortsett fra at vi "mangler" den nye terassen (som vi skal bygge ny, når noen får fart over seg), begynner resten av møblementet å bli ferdig... Jeg rakk å knipse et par bilder i går, men så kom regnet... og sommeren forbi???
Naboen til foreldrene mine hadde et sett de skulle kaste, som jeg forbarmet meg over. Det har mørkeblått(??) og slitent, og sto bak en garasje.
Etter MYE tid med skaping og pussing ble det til slutt mulig å male dem..

Dette skulle egentlig bli hvitt, men etter turen til diverse butikker i København der jeg hadde sett benker i turkist var jeg solgt. Denne gangen var det mannen som ivret for det hvite, men jeg dro og kjøpte maling, og malte så da ble det slik. Men fornøyd ble vi begge.

Stolene ble matcende pastellgrønn, og masse puter ble handlet inn fra Living og Kid. Siden det regner i dag, skal jeg å lete etter en voksduk som kan passe til også. Må jo være forberedt skulle det bli Indian Summer:)

11 kommentarer:

  1. Så koselig, takk for besøket, nå har jeg lenket deg;) Må gjøre det med engang, så det ikke går i glemmeboken, og ikke finner folk igjen hehe:)

    Kos deg videre på jobben, jeg har ikke tid å spise knekkebrød, for det tar altfor laaang tid, er så mye å tygge...hihi;)

    SvarSlett
  2. Uæææææh... glemte å si: KNALLFINE HAGEMØBLER; og synes det var mye KULERE ENN HVITT, så det så!!!

    SvarSlett
  3. Kjempe stilige hagemøbler!!!!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei ,
    Kos at du besøkte bloggen min, litt av
    en jobb du har hatt, men hagemøblene ble knallfine.

    SvarSlett
  5. Det hele ble riktig så fint. Flott farge. Bra jobba. Og jo da, vi må være optimistiske og tro på flere solskinnsdager fremover. Terrasse blir det nok også til slutt, skal du se. ;)

    SvarSlett
  6. Jeg ser at du har svingt kosten i det siste også, sittegruppen fikk en nydelig farge synes jeg! Jeg er så svak for denne "gamle" grønnfargen og også den som er litt mer turkis. Du har hatt litt av en jobb med alle sprinkler og krumelurer, men det er da verd det når det blir så flott som dette!

    ser på innlegget under at du har "raidet" samme sofatrekket som oss....*fnis*. Vi har akkurat fått kledd på Ektorpen vår i nytt cremfarget trekk m. roser. Lettere å håndtere enn helt hvitt, ikke sant?

    Ha en god tur på IKEA, og hold godt på visakortet...hehe:)

    SvarSlett
  7. Heisann...
    Så utrolig flott disse hagemøblene dine ble...
    Fargen var jo bare så nydelig...
    Her regner det i dag - en perfekt dag å dra "gutta" med på bytur... de er SÅ glad i IKEA...
    Så klart, bare skolene starter nå - kommer finværet tilbake, tror jeg...

    Ha en koselig dag og uke...

    SvarSlett
  8. Nydelig farge! Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  9. Så nydelige de hagemøblene ble, gjorde seg virkelig med pastellfarger og blomsterputer, romantisk og søtt;)
    Må bare få si at dere ikke trenger penger for å komme ut til oss, koselig med besøk;)
    Mannen her hilser til mannen din!

    Må ut på IKEA snart for å kjøpe nye trekk til ektorpen, det hvite blir utrolig fort skittent, bombe, med 4 barn og 3 hunder i hus...og de blomstrete begynner å bli slitt!
    Vanskelig å vite hva jeg skal velge synes jeg, skulle ønske de hadde et større utvalg;)

    Nyt helgen:)

    SvarSlett
  10. Sola og sommeren kom tilbake. ;)
    Nyt det og ha ei fin helg! :)

    SvarSlett
  11. Hyggelig at du besøkte bloggen min. Kjempe fine hagemøbler! Dere har virkelig gjort en bra jobb!KLEM

    SvarSlett

jul