fredag 6. juni 2008

Tagget...

Forrige søndag var jeg på KISS konsert og det var helt knall!!! Og: se på den mengden og det været og den utsikten... Sommer og sol og musikk!

I mellomtiden har jeg blitt tagget. så nå tar jeg meg en pause fra mitt "badstuevarme" kontor og svarer etter beste evne:)

1. Hva gjorde du for 10 år siden?
Da hadde jeg akkurat flyttet tilbake til Bergen fra Rjukan, og hadde nettop kjøpt meg min første leilighet. Det gikk i rydding, maling og bruktjakt etter møbler. Masse tid gikk med til å gruble mellom valget skole eller jobb..


2.Hva er 5 ting på gjøre-lista mi i dag?
Rydde etter gårdsdagens grilling
Pusse hagemøbler
Lage gebursdagskort
Skrive ferdig tale til jubilanten
Rydde i og oppdatere min: "må gjøre i helgen" liste


3. Snacks jeg liker:
Sjokolade, sjokolade, sjokolade og mer sjokolade. Er det noen som kan motstå det??? helst i mørk utgave.. En skvett med Baileys i kaffen en lørdagskveld jeg skal unne meg noe ekstra..


4. Ting jeg gjerne vil gjøre dersom jeg var milliardær:

  • Oi det er mye penger det...
    Etter å ha reist i Asia så jeg at der behøvdes mye hjelp. Jeg ville bygget barnehjem i Kambodsja eller på annen måte prøvet å hjelpe til der.
  • Tempel ved Angkor Wat - Kambodsja

  • Ville også bygget et knall aldershjem her i nærheten av der jeg bor. Der skulle de eldre fått rødvin til maten hver dag, med underholdning av piano- og trekkspill syngende menn. De skulle fått innrede selv, velge middag selv, få ofte friske blomster og være så glade at både de selv og familiene synes det var et kjekt sted å være. Så kjekt at TVen ble kastet ut og de alle brukte mye tid på hverandre...

    Om jeg har mer til overs, kunne tenke meg:
  • Å reise verden mer rundt i verden
  • Laget vinterhage, og eller tak til å sitte under ute... pusset opp badet og innredet eget bibliotek..
  • Startet min egen bedrift.

5. Steder jeg har bodd:
Fyllingsdalen, Bergen sentrum, Søreide, Askøy, Rjukan, Oslo, Nesodden...

5 kommentarer:

  1. På det aldershjemmet vil jeg jobbe! ;)))

    SvarSlett
  2. Hei hei. Det var en fin tagging ja. Kjekt å få lese litt om deg også, hehe. Mye spennende ja. Vil ønsker deg en kjempe fin helg. Mange klemmer...

    SvarSlett
  3. Er innom for å ønske deg en herlig lørdag og ei flott helg. Masse klemmer fra Elin:O)

    SvarSlett
  4. Her har jeg ikke vært innom før. Men veldig koselig blogg du har.=)
    Koselig å lese om deg.

    Masse koselige bilder her inne hos deg.=)

    Kikker gjerne innom igjen jeg.=)

    SvarSlett
  5. Er innom for å ønske deg en GOD SOMMER! :)

    SvarSlett

jul